Big Trouble in Little China ★★★

Una xica que acaba d'arribar de Xina és segrestada per una banda de Chinatown. Jack Burton, un camioner que passava per allà, es suma a l'equip que intentarà rescatar-la. Amb aquest argument propi de videojoc dels 80 es planteja el que, en realitat, no es més que una pel·lícula d'arts marcials xinesa feta en occident. El cinema d'arts marcials no és l'especialitat de Carpenter, i es nota, però la pel·lícula (i el seu delirant argument) és eclipsada per un personatge que, encara que podria ser un secundari (o directament, ser eliminat de la pel·lícula sense afectar massa a la història) resulta el vertader protagonista: el camioner amb camiseta de tirants protagonitzat per Kurt Russell. Més que un antiheroi, és un espectador més (el típic espectador que veuria questa classe de pel·lícules) al que, per alguna raó, la resta de personatges erigeixen com el líder de l'equip de rescat, malgrat que es incapaç de resoldre absolutament cap situació (a no ser que siga accidentalment). Més encara, la pel·lícula acaba, i et quedes en ganes de seguir les aventures d'aquest peculiar personatge. Jack Burton ens ha parasitat també a nosaltres.