RSS feed for Nanni

Favorite films

Recent activity

All

Recent reviews

More
  • Accident Man

    Accident Man

    It’s really like if Guy Ritchie re-imagined John Wick, even if the original comic book predates both. Half really funny and half not quite up to the potential, it’s indeed built around a cool antihero that Scott Adkins deserves to play again, ideally in a bigger production that would allow him to talk less and fight more. Also please let’s have more movies with Ray Stevenson, thanks.

  • Ready Player One

    Ready Player One

    Just like Avatar 10 years ago, a very bland script luckily in the hands of the guy who can get the most out of it. Also the kind of movie where the only real joy is the pure surprise of recognizing your favourite movie/cartoon/game/character, so don’t let anyone shout “Shining!” or “Gundam!” at you.

Popular reviews

More
  • Logan

    Logan

    Ci sono diversi momenti emozionanti in questo Logan. Quello in cui ti accorgi che è la prima volta che vedi per davvero Wolverine in azione. Quello in cui ti sorprendi ad ammirare Patrick Stewart lasciato libero di recitare. Quello in cui ti rendi conto che c'è una cosa che solo i sequel possono avere ma che raramente sfruttano per davvero: scene che capitalizzano su un bagaglio emozionale lungo vent'anni e mezza dozzina di film (pur con la qualità altalenante che…

  • The Fate of the Furious

    The Fate of the Furious

    Più raro di un franchise che all'ottavo capitolo è ancora in forma smagliante, c'è solo quello che prende il settimo capitolo - quello che gli ha fatto fare il salto di livello definitivo in quanto a incassi - e si disturba a perfezionarsi correggendo problemi commercialmente ininfluenti tipo usare i propri personaggi con il giusto equilibrio, o strutturare la sceneggiatura in modo che le scene d'azione siano davvero un tassello della storia e non solo una lunga scenetta innescata da…