Breakfast at Tiffany's ★★★

Breakfast at Tiffany's (1961) is een simpel verhaal over een man en een vrouw. Voornamelijk erg grappig hoe ze die Japanner steeds storen.

Liefde, en die Japanner

Tijdens de eerste scènes van de jaren '60 klassieker (en soort van inspiratie van de bekende gelijknamige hit) kon ik niet anders dan mijn brein breken over één ding: Waar ken ik die hoofdrolspeler van? Meestal weet ik het mij wel te herinneren, maar voor deze keer moest ik IMDb gebruiken om erachter te komen dat het Hannibal van mijn jeugdserie The A-Team is!

Samen met zijn vrouwelijke tegenspeler spelen ze het prachtig. Het verhaal gaat over een vrouw die in New York woont, waar in haar flat een nieuwe man komt wonen. Ze gaan veel met elkaar om en worden vrienden. De momenten dat zij met zijn tweeën praten of rondlopen zijn de leukere delen. Waar de rest van het verhaal precies om draaide, vooral met betrekking tot haar oude liefdesleven, vond ik heel onduidelijk.

De hoogtepunt van de film (ook letterlijk) is de Japanner die op de bovenste verdieping woont. Elke keer vergeet de vrouw haar sleutels mee te nemen en belt dan bij deze arme Aziaat aan. Of wordt er weer veels en veels te veel lawaai gemaakt. Hierop reageert hij dan boos en dreigt de instanties te bellen. Het zijn er maar een paar momenten, maar zorgen wel voor een erg leuke afwisseling.

67/100