Ferris Bueller's Day Off

Ferris Bueller's Day Off ★★★★

Helemaal mijn film

Wat is dit een fantastische film. Echt, helemaal mijn soort film. De mensen met wie ik de film keek, hielden nauwelijks hun aandacht erbij, maar ik kon geen moment wegkijken. Oprecht van begin tot eind genoten.

Ferris Bueller heeft geen zin in school en doet alsof die ziek is. Zijn lieve ouders geloven hem, steunen hem, wensen hem beterschap en gaan op weg naar hun eigen werk. Ferris haalt dan zijn beste vriend en zijn vriendin op om een dagje echt lekker te gaan genieten.

Het zit vol met heerlijke Home Alone (1990)achtige humor en rare, crazy personages die in de meest gekke situaties terechtkomen. De personages hebben ook echt impact op de wereld; de iconische "Save Ferris" omdat hij ziek is, zie je de hele dag overal terug. En het sluit ook nog eens emotioneel af.

De school alleen al; heerlijk extreem neergezet vanuit het oogpunt van de leerlingen. Het is zo jaren '80 allemaal; het is gewoon fantastisch. Echt fantastisch! Ik kan zoveel voorbeelden noemen, maar ik wil liever dat jullie zelf van Ferris Bueller's Day Off gaan genieten. Kijk deze heerlijke film. Kijk hem nou!

En dan nog de Imperial March, de Star Wars Darth Vader muziek. Die maakt het af.

88/100