Flatliners ★★

Nee, nee, nee. Ik wist voordat ik de bioscoopzaal van Flatliners in zou stappen al dat hij tegen zou vallen. Ik maakte er dan maar een interessante case-study van. Uiteindelijk heb ik me redelijk vermaakt en om deze serieuze film een paar keer gelachen.

De titel refereert voornamelijk naar de personages. Die zijn zo plat als een dubbeltje. Zo erg dat het hoofdpersonage nog voor het einde vlucht en je dr niet echt mist. Iedereen is een stereotypering én heeft één ding in het verleden waar ze spijt van hebben. That's it.

Maar je gaat naar deze film om dit scifi-concept tot leven te zien komen. Dat gebeurt wel in de eerste helft van de film. Alles gaat wel nét te snel en neemt wat onwerkelijke sprongen. Zonder echte personages boeit het allemaal niet zoveel.

Uiteindelijk is het laatste deel een typische horrorfilm geworden, waardoor de twee delen bijna twee compleet andere films zijn. Met matige cgi en jumpscares hier en daar.

Wanneer het de mysteries van de dood laat zien, is het interessant en intrigerend. Het is alleen jammer (maar ergens ook wel weer prima) dat er dan zo'n standaard film omheen is gebouwd. Popcorn vreten en niet in slaap vallen!

Wilco liked this review