Gone Baby Gone

Gone Baby Gone ★★★★

Gone Baby Gone (2007) is een enorm spannende film over een vermist kind. De hele film lang zat ik op het puntje van mijn stoel. Verrassend!

De Afflecks gaan los!

Ben Affleck maakt vette films en speelt er vaak ook in. Casey Affleck speelt in een van de beste films van dit jaar; Manchester by the Sea (2016), die ik nog heel graag wil zien. In Gone Baby Gone (2007) werken ze samen om eens een film over hun geboorteplaats Boston te maken. Dit keer is het een mysterieuze misdaaddramathriller.

En ik werd verrast. Ik vind de film echt heel erg tof. Het meisje Amanda is verdwenen. De politie zit er bovenop. Mensenzoeker Patrick Kazie en zijn vriendin worden door de familieleden gevraagd om haar ook te gaan zoeken. Halverwege de film zouden zo de credits over het scherm kunnen rollen, maar eigenlijk begint het dan nog maar.

Gone Baby Gone hield me op het puntje van de stoel. Al tijdens de eerste ondervragingen en gesprekken was de spanning enorm aanwezig. Het was onvoorspelbaar en fantastisch. Ben Affleck, you did it again!

79/100