Kung Fury

Kung Fury ★★★★

Kung Fury (2015) is een heerlijke korte film over een kung fu master uit de toekomst die Hitler moet verslaan. Vol ridicule momenten :)

Want wie houdt er niet van de jaren '80?!

Voor het eerst probeerde ik de Netflix download functionaliteit uit. Ik reisde in de auto en keek op mijn mobiel naar deze fantastische korte film Kung Fury (2015). Al vanaf minuut één is het duidelijk; het neemt zichzelf niet zo serieus.

De beste vergelijking is het spel Far Cry 3: Blood Dragon (2013), een alleenstaande uitbreiding van het first-person openwereldspel. Het speelt zich af in een futuristische wereld vol robotdinosaurussen, lasers en stoere cyborgs, in jaren '80 stijl met videobandstrepen, logo's, kleuren en de heerlijke muziek typerend aan die tijd.

Hier zit Kung Fury ook helemaal vol mee, een film die is gefinancierd door vele individuen op Kickstarter. Kung Fury is een ridicule actiekomedie die geen moment stopt. Je verveelt je geen moment, het zit vol clichés en het werkt allemaal heerlijk. Het stijltje past bij het beperkte budget, waardoor het allemaal klopt, en de grappen waren fantastisch.

Met een paar van die grappen wil ik ook afsluiten. En met de oproep om Kung Fury gelijk op Netflix te gaan kijken.

*Slaat iemand met een tank* "Tank you"
*Hitler staat voor zijn neus.* Iemand anders: "Do you know him?"
*Staat klaar met enorme hamer* "It's hammertime."
*Hitler schiet door de telefoon. Mensen worden aan de andere kant geraakt. Er ontstaat een shoot out door te telefoon.*

82/100