Mike and Dave Need Wedding Dates

Mike and Dave Need Wedding Dates ★★

Mike and Dave Need Wedding Dates (2016) is een komedie met leuke filmreferenties, maar veel te veel grappen die niet aan komen. Jammer weer.

Trouwen gaat niet altijd over rozen

Zelf vind ik in een komediefilm de komedie best belangrijk. Ten eerste dat je erom kunt lachen. Maar ook dat de grappen slim zijn en dus niet geïmproviseerd door een of andere gekke aap die tussen het bananen pellen nog een gaatje voor je kon vinden. Maar als je echt een goede komediefilm wil maken, doe je dat met beeldtaal zoals Edgar Wright dat doet.

Mike and Dave Need Wedding Dates (2016) heeft dit allemaal niet. Want wanneer Mike en Dave eindelijk hun Wedding Dates hebben gevonden en op Hawai zijn aangekomen, gaat het onzinnige plot pas echt beginnen. Seksuele spanningen, trouwonzekerheden, ruzies, drugs, een gewone trouwerij dus. Zie het als een mix van de leukere gedeeltes van Dirty Grandpa (2016) met een sneetje Project X (2012). Het resulteert in laagdrempelige grappenspuierij die alleen leuk is voor in een trailer. Een hele korte trailer dan.

Het is niet allemaal slecht. De filmreferenties van sommige personages zijn wel tof. Ook de wat bizarre wendingen aan het verhaal, inclusief het camerawerk daarbij maakte wel eens een glimlach los. En het nam zichzelf ook niet zo serieus. Het was gewoon niet grappig. We zullen de film snel weer zijn vergeten, al is dat bij een trouwerij het laatste wat je moet willen.

40/100

Block or Report