Thor: Ragnarok ★★★

Veel verwachtingen of zelfs zin had ik niet in de 17e (ik heb ze nog even nageteld op Wikipedia) Marvel Cinematic Universe-film. Uiteindelijk heb ik me wel oké vermaakt met Thor: Ragnarok. De film leeft op improvisatie, maar dat is zo strak in de Marvel-actie gegoten dat het weinig uitmaakt.

Iedereen leek het naar zijn zin te hebben en de emotionele momenten werden niet (zoals wel in GotG regelmatig gebeurt) belemmert door een grap. Wel voelde het alsof ze erg veel grappen gooiden die niet echt heel grappig waren - met uitzondering van een paar die dan weer erg geestig waren.

Jef Goldblum is zo fantastisch, net als het steenpersonage dat de Nieuw-Zeelandse regisseur Taika Waititi zelf speelt. Zo droog, zo heerlijk, zo oprecht genieten.

Het badguy-plot rondom Asgard was wel geinig en het geheel keek wel prima weg. Niet goed, niet slecht, maar gewoon normaal. Ik ben Marvel-moe. Black Panther heb ik geen zin meer in en de gedachte aan twee serieuze Avengers-films werkt ideaal als slaappil. Wist je dat deze week Justice League uitkomt? Ugh.

De zaal waarin ik zat - de grote zaal met balkon in Vue Amersfoort - liet het zien in 3D en het was vreselijk. Het personeel was bijzonder aardig, maar het scherm was donker, het beeld klein voor zo'n zaal en op mijn bewust gekozen plek voorin deed de 3D het kut. Op de stoelen kon je niet lekker liggen. Eindelijk snap ik waarom mensen bioscopen haten; om dit soort zalen.

Wilco liked these reviews